Jumbo

bedrijf logo

In opdracht van Jumbo Maastricht maakte Breekijzer sámen met het Jumbo-team een videoreeks van drie vlogs. Het filiaal aan de Fransiscus Romanusweg ging verbouwen en schakelde Breekijzer in om dit op een toffe en enthousiaste manier te communiceren met haar volgers. Dit resulteerde in drie goed bekeken video's met een hoog bereik!

  • De behoefte

Het filiaal van Jumbo aan de Fransiscus Romanusweg te Maastricht verbouwde vanaf 24 januari haar winkel en sloot daarom tijdelijk haar deuren. Jumbo wilde op een creatieve manier haar klanten hiervan op de hoogte stellen. Het achterliggende doel was het betrekken van de Jumbo-bezoekers in de verbouwing en zo de klantenbinding te behouden. Het uiteindelijke doel van het ‘in contact blijven met’ was natuurlijk de huidige klanten te behouden én nieuwe klanten te werven richting de heropening…

  • Creatief concept

Breekijzer ontwikkelde het idee om een driedelige vlog-serie te maken waarin Jumbo haar kijkers mee kon nemen in de ontwikkelingen rondom de verbouwing. Om de vlogs persoonlijk te houden is er gekozen om het personeel van Jumbo zelf te laten vloggen. In de video's werden de kijkers meegenomen in de aanloop naar de verbouwing, het verloop van de verbouwing en natuurlijk het eindresultaat! Het team van vloggers werd door Breekijzer geinstrueerd en begeleid.

  • Oplevering

Vol enthousiasme ging het personeel van Jumbo aan de slag met de opnames. Breekijzer zorgde vervolgens voor de editing en stuk voor stuk werden de video's gelanceerd via de facebookpagina van 'Jumbo Fransiscus Romanusweg Maastricht'.

  • Resultaat

Met in totaal meer dan 118.000 bereikte personen en zo'n 462 reacties kan er worden gesproken van een succes. Jumbo was naast de online cijfers zeer te spreken over de inhoud en oplevering van de vlogs en merkte de resultaten ook terug in het aantal bezoekers die na de heropening in de winkel te vinden waren.

DE VLOG(S)

Dit zijn de vlogs die zijn opgeleverd naar de behoefte van onze klant!