BC Broekhin

bedrijf logo

In opdracht van BC Broekhin maakte Breekijzer een videoreeks van drie vlogs. BC Broekhin stond aan de start van de promotie voor de jaarlijkse open dag. Om zoveel mogelijk mensen te interesseren voor het bezoeken van de open dag besloot BC Broekhin Breekijzer in te schakelen. Immers zijn vlogs dé manier om jeugd te bereiken, aldus BC Broekhin. En dat is natuurlijk precies de doelgroep van BC Broekhin!

  • De behoefte

BC Broekhin was op zoek naar een ‘nieuwe’ manier van communiceren om leerlingen van groep 7 en 8 van omringende basisscholen te bereiken. Deze leerlingen zijn namelijk de doelgroep van de open dag van BC Broekhin. Om deze doelgroep te bereiken heeft BC Broekhin gekeken vanuit de vraag vanuit de jeugd. En juist deze willen graag vlogs zien! BC Broekhin schakelde Breekijzer in om haar potentiële doelgroep te bereiken, uit te nodigen en te entertainen voor en tijdens de open dag. Uiteindelijk wilde BC Broekhin natuurlijk zoveel mogelijk inschrijvingen krijgen voor de open dag als voor aankomend schooljaar.

  • Creatief concept

In samenwerking met BC Broekhin werd het concept ontwikkeld waarin een drie delige vlog-serie ontwikkeld zou worden. Hierbij werden de kijkers geïntroduceerd met de vloggers, werden zij uitgenodigd voor de open dag, volgde er nog een ‘reminder’ en werd vervolgens ook verslag gedaan van de open dag zelf. Door de combinatie van voortraject en de open dag zelf werd er ook herkenbaarheid gecreëerd; de doelgroep had de vlogs gezien en de vloggers waren de open dag zelf ook aanwezig om hen te interviewen en verslag te doen.

  • Oplevering

Vol enthousiasme vertelden leerlingen van BC Broekhin over de school in de introductie-vlogs, er werden diverse bezoekers geïnterviewd en alle activiteiten werden op beeld vastgelegd. Na oplevering vormden de vlogs een goede samenvatting van de open dag en zijn ze ook in de toekomst zeker geschikt als promotiemateriaal voor BC Broekhin.

  • Resultaat

Aangezien het eind resultaat van het inzetten van deze vlogs gericht was op het uitnodigen van toekomstige leerlingen voor de open dag en de inschrijfdagen, wordt er hierbij niet gesproken over het aantal views van de vlog. BC Broekhin merkte de resultaten terug in het aantal uiteindelijke aanmeldingen voor het schooljaar 2018-2019.

DE VLOG(S)

Dit zijn de vlogs die zijn opgeleverd naar de behoefte van onze klant!